OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
Zapewniamy poszanowanie praw dziecka - z uwzględnieniem praw do indywidualnego rozwoju, akceptację, dyskrecję i atmosferę bezpieczeństwa.
ZADANIA
• Diagnoza dzieci i młodzieży - określenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych.
• Wsparcie dzieci, młodzieży i rodziców - pomoc bezpośrednia.
• Realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki - w tym wspieranie nauczycieli.
• Organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych.
PRZEDSZKOLE
• Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w wieku od urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole w oparciu i opinię.
• Wspieranie rozwoju dziecka młodszego - logopedyczne badania przesiewowe na terenie przedszkoli/szkół.
• Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci pięcio i sześciletnich.
• Prowadzenie terapii logopedycznej - na wniosek rodzica.
• Terapia Integracji Sensorycznej dla dzieci z opóźnionym rozwojem -społecznym.
• Metoda Dobrego Startu - forma wsparcia rozwoju dzieci odroczonych od obowiązku szkolnego.
• Wsparcie psychologiczne dla dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w przedszkolach - porady dla rodziców i nauczycieli.
• Indywidualne porady dla rodziców zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami.
• Wykłady dla rodziców w trakcie spotkań z rodzicami w przedszkolu na tematy zgłaszane przez nauczycieli.
• Psychoedukacja rodziców dzieci z nadpobudliwością w trakcie warsztatów dla rodziców pragnących zwiększyć swoje kompetencje wychowawcze.
• Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych - na prośbę placówki lub rodzica - współpraca w tworzeniu indywidualnych programów, wskazówki do pracy z dzieckiem, obserwacja dzieci na terenie przedszkola.
• Grupa wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA
• Diagnoza dzieci - określenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych.
• Zajęcia indywidualnej terapii pedagogicznej i logopedycznej dla dzieci niepełnosprawnych, z głęboką dysleksją, afazją, z zaburzeniami rozwoju mowy i języka.
• Zajęcia warsztatowe rozwijające kompetencje społeczne realizowane w poradni dla uczniów klas I-III i IV-VI.
• Wsparcie psychologiczne dla dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w klasach pierwszych - porady dla rodziców i nauczycieli.
• Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych - na prośbę placówki lub rodzica - współpraca w tworzeniu indywidualnych programów, wskazówki do pracy z dzieckiem, obserwacja dzieci na terenie szkoły.
• Indywidualne porady dla rodziców zgodne ze zgłoszonymi potrzebami.
• Spotkania z rodzicami w trakcie zebrań w szkole - wykłady i pogadanki na tematy dotyczące problemów istotnych dla danego środowiska.
• Konsultacje dla nauczycieli dotyczące pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
• Psychoedukacja rodziców dzieci z nadpobudliwością w trakcie warsztatów dla rodziców pragnących zwiększyć swoje kompetencje wychowawcze.
• Szkolenie rad pedagogicznych przez pracowników poradni realizowane we współpracy z ośrodkiem doskonalenia nauczycieli.
SZKOŁA PONADPODSTAWOWA
• Diagnoza młodzieży - określenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych.
• Zajęcia warsztatowe rozwijające kompetencje interpesonalne młodzieży realizowane w poradni.
• Indywidualne porady i wsparcie psychologiczne dla młodzieży.
• Spotkania z rodzicami w trakcie zebrań w szkole - wykłady i pogadanki na tematy dotyczące problemów istotnych dla danego środowiska.
• Konsultacje dla nauczycieli dotyczące pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
• Szkolenie rad pedagogicznych przez pracowników poradni realizowane we współpracy z ośrodkiem doskonalenia nauczycieli.
• Indywidualne porady dla rodziców zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami.
ZAKRES ZAJĘĆ TERAPEUTYCZNYCH
• Pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży
• Konsultacje i wsparcie psychologiczne dla rodziców ( indywidualne bądź grupowe)
• Wsparcie w sytuacjach kryzysowych i zaburzeniach lękowych
• TUS Trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży-zajęcia grupowe
• Terapie EEG Biofeedbck
• Diagnoza psychologiczna dzieci i młodzieży